Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Θρησκεία και Σκοπός

Οι θρησκευόμενοι παραβλέπουν πολύ εύκολα ότι η θρησκεία, δίνοντας απαντήσεις περί σκοπού, δεν περιγράφει αναγκαστικά τον δικό μας σκοπό ύπαρξης.

Απλώς εκπληρώνει τον δικό της.


4 σχόλια:

  1. Θα μπορούσε να είναι κάτι πιο απλό: απλά να λέει το τι πιστεύει για το σκοπό μας εδώ. Αν θέλεις συμφωνείς. Αν όχι πάλι ΟΚ. That simple.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ!

      Το σχόλιο απευθύνεται σ' εκείνους που θεωρούν ότι επειδή η θρησκεία α σ χ ο λ ε ί τ α ι έντονα για να εντοπίσει τον σκοπό, γι' αυτό είναι και "ειδική" σ' αυτό, με τον ίδιο τρόπο που ένας εξειδικευμένος ιατρός έχει το προβάδισμα έναντι των μη ιατρών, σε κάποια διάγνωση προβλήματος υγείας.

      Επίσης σ' εκείνους που θεωρούν ότι επειδή θα ήθελαν να υπάρχει σκοπός, γι' αυτό όντως υπάρχει, κι επειδή μόνο η θρησκεία ισχυρίζεται ότι τον ξέρει, άρα είναι αυτός που ισχυρίζεται η θρησκεία.

      Βρίσκω ότι δεν είναι καθόλου λίγοι ως ποσοστό μεταξύ των θρησκευόμενων. Εσύ;

      Διαγραφή
  2. Μα αν θέλεις να μάθεις για κάτι, δεν θα πας να μιλήσεις με αυτόν που ασχολείται έντονα και για πολύ καιρό με αυτό το κάτι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εντονότερη απασχόληση με κάτι δεν εγγυάται καθόλου και καλύτερα αποτελέσματα. Ούτε καν κατά μέσο όρο!

      Για να ισχύει αυτό χρειάζεται η απασχόληση να εφαρμόζει μια μ έ θ ο δ ο που εγγυάται την αύξηση της επαφής με την πραγματικότητα. Η θρησκεία εφαρμόζει ακριβώς το αντίθετο.

      Δεν θα εμπιστευόμουν, για παράδειγμα, τις προβλέψεις για τον καιρό ενός Αστρολόγου, έναντι εκείνων ενός μετεωρολόγου, παρά το γεγονός ότι η Αστρολογική έρευνα είναι πολύ παληότερη από την Μετεωρολογική.

      Πέραν όμως και από την μέθοδο, τα α π ο τ ε λ έ σ μ α τ α θα ήταν για μένα ο κύριος οδηγός του ποιόν να εμπιστευτώ. Ο μετεωρολόγος είναι καλύτερος από τον Αστρολόγο γιατί (και εφ' όσον) πετυχαίνει συχνότερα στις προβλέψεις του και αποτυγχάνει σπανιότερα.

      Διαγραφή